Köpvillkor

 

Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

Allmänt

Köpinformation
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Pollineramera.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas ut via mail när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser, fraktkostnad och om din order innehåller beställningsvaror får du en uppskattad leveranstid på din försändelse. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast. Vi skickar även ett meddelande när varan har skickats från vårt lager, med information om kolli-id för paketet hos DHL.

Priser
Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella felaktiga priser. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder
Pollineramera.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Garanti
Självklart följer vi konsumentköpslagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

Betalningssätt

Klarna Checkout
I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du våra Villkor.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker.

Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

All kommunikation och information kring betalningar kommer till dig direkt från Klarna. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos www.klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice.

Klarna Checkout erbjuder följande betalsätt:

1. Faktura
2. Delbetalning
3. Kortbetalning
4. Direktbetalning

Frakt och leverans

Leverans till ombud med DHL 59 kr
Din beställning skickas från oss med spårbart kollinummer. Du kommer få kollinummer för din order som du kan använda på DHL´s hemsida för att spåra ditt paket och se när det kommit fram till ditt utlämningsställe. Du kommer även få ett SMS när ordern finns att hämta. Du måste kunna visa upp giltig legitimation hos ditt postombud för att hämta ut ditt paket. Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-3 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att DHL håller sina lovade leveranstider.

Beställningsvaror
För beställningsvaror är leveranstiden längre, vilket du ser på produktsidan samt i kassan när du ska betala. I din orderbekräftelse får du också ett meddelande att din order innehåller beställningsvaror samt uppskattad leveranstid. Observera att vi inte skickar delar av en order även om vissa av dina varor finns i lager. Allt skickas när hela ordern är komplett.

Transportskador
Kontakta oss om din försändelse har skadats på vägen så hjälper vi dig med din reklamation hos fraktbolaget.

Outlösta paket
Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 195 kr för att täcka våra hanteringskostnader.

Reklamationer och ångerrätt

Öppet köp och Byten
Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 30 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara. Ångerrätten gäller EJ livsmedel (ätbara produkter). För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar och tillbehör finns med. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden på 59 kronor själv som debiteras dig när returen registreras. När vi registrerat returen meddelar vi dig via mail.

Reklamation
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Övrigt

Säkerhet och behandling av kunduppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer eller organisationsnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar kommunikationen som vi har med dig, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Pollineramera.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

Vid tvist Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
 
error: Content is protected !!